Η επίδραση των χρωμάτων στην ψυχολογία του καταναλωτή είναι δεδομένη και το Spa Design είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιχείρηση.
Ένας επαγγελματικός χώρος οφείλει να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή στις χρωματικές επιλογές και να αποπνέει στους πελάτες του σιγουριά, ασφάλεια και θετική διάθεση.
Οι παράγοντες για το ποια χρώματα δημιουργούν θετικά συναισθήματα στο αγοραστικό κοινό είναι πολλοί και ποικίλουν. Εκτός της ηλικίας και του φύλου, είναι η οικονομική κατάσταση, η μόρφωση, το κλίμα, η θρησκεία, το περιβάλλον και πολλοί άλλοι που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να σκεφτούμε.
Η δύναμη της ψυχολογικής επίδρασης των χρωμάτων είναι υποσυνείδητη και τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι επηρεάζονται από τα χρώματα που υπάρχουν στο περιβάλλον τους.
Τι υποδηλώνουν τα χρώματα και σε ποιες περιπτώσεις επιλέγονται
Ένας γενικός κανόνας είναι ότι το κίτρινο, το πορτοκαλί, το φούξια και το κόκκινο θεωρούνται ζεστά και ενεργά χρώματα, που προσελκύουν το ενδιαφέρον και ξεχωρίζουν. Χρησιμοποιούνται συχνά σε εξωτερικές ταμπέλες και σε διαφημιστικά έντυπα για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή.
Το λιλά, το γαλάζιο και το ασημένιο θεωρούνται πιο απόμακρα και κρύα χρώματα και αποδίδουν φρεσκάδα και επαγγελματισμό σ’ έναν χώρο. Πολύ συχνά χρησιμοποιούνται από εταιρείες καλλυντικών και από επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες υγείας.
Το βιολετί, το μπλε, το τιρκουάζ και το πράσινο είναι πιο μουντά και αυστηρά χρώματα.
Τα μηνύματα που περνούν είναι αυτά της ποιότητας και της σταθερότητας και δεν τραβούν ιδιαίτερα την προσοχή του καταναλωτή. Ο σκοπός των συγκεκριμένων χρωμάτων είναι ο πελάτης να δώσει έμφαση περισσότερο στο περιεχόμενο και χρησιμοποιούνται συχνά στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στις εταιρείες υπολογιστών.
Το χρυσό, το μοβ και το καφέ είναι ζεστά και σκοτεινά χρώματα και εκφράζουν την χαλάρωση και την πολυτέλεια. Όταν αναμειγνύονται με ψυχρά χρώματα δίνουν την εντύπωση του νέου και καινοτόμου και χρησιμοποιούνται από εταιρείες που σχετίζονται με τα οικονομικά, τη συμβουλευτική, την αρχιτεκτονική και τη βιοτεχνία.
Τέλος, το λευκό, το γκρι και το μαύρο θεωρούνται ουδέτερα χρώματα και σπάνια χρησιμοποιούνται μόνα τους σ’ ένα χώρο. Είναι τα χρώματα που βοηθούν στο να δημιουργούνται αντιθέσεις και λειτουργούν συνήθως συμπληρωματικά με άλλα χρώματα.
Spa Design: Τι υποδηλώνουν τα χρώματα
Κόκκινο = Επείγον
Το κόκκινο είναι το χρώμα της δύναμης και του πάθους. Οπουδήποτε κι αν επιλέξουμε να το χρησιμοποιήσουμε είναι σίγουρο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητο και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στο Marketing. Είναι αποδεδειγμένο ότι αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς και προκαλεί ενθουσιασμό και έντονη κινητικότητα.
Θετικά συναισθήματα: Πάθος, Αγάπη, Δυναμικότητα, Επιθυμία, Ενέργεια, Δύναμη
Αρνητικά συναισθήματα: Θυμός, Προειδοποίηση, Κίνδυνος
Μπλε = Εμπιστοσύνη
Το μπλε χρώμα είναι το χρώμα της γαλήνης, της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης και διεγείρει την παραγωγικότητα. Η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος στο χώρο σας θα δημιουργήσει μία πρώτη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.
Θετικά συναισθήματα: Ηρεμία, Ασφάλεια, Τιμιότητα, Εμπιστοσύνη, Ακεραιότητα
Αρνητικά συναισθήματα: Κρύο, Φόβος, Απομάκρυνση
Κίτρινο = Αισιοδοξία
Η επιλογή του κίτρινου χρώματος στο χώρο σας θεωρείται ιδιαίτερα γοητευτική αλλά συνάμα και επικίνδυνη. Το κίτρινο προκαλεί ενθουσιασμό και ευτυχία αλλά αν χρησιμοποιηθεί υπερβολικά ενδεχομένως να δημιουργήσει άγχος στον καταναλωτή. Με μεγάλη ευκολία κεντρίζει το ενδιαφέρον των ανθρώπων οι οποίοι όμως τις περισσότερες φορές δεν έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον ν’ αγοράσουν
Θετικά συναισθήματα: Ευτυχία, Ζωηράδα, Διάθεση για Ζωή, Φωτεινότητα, Ενέργεια,
Αρνητικά συναισθήματα: Άγχος, Θυμός, Αστάθεια, Ανευθυνότητα
Πράσινο = Φύση
Το πράσινο είναι το χρώμα που διεγείρει την αρμονία στον εγκέφαλο και οδηγεί σε ισορροπία και αποφασιστικότητα. Σχετίζεται με το περιβάλλον και τη φύση και προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα. Υποδηλώνει την υγεία, την ευδαιμονία και τον πλούτο. (κυρίως στις ΗΠΑ λόγω του πράσινου χρώματος που έχει το δολάριο). Η επιλογή του πράσινου χρώματος στο χώρο σας θα χαλαρώσει και θα ευαισθητοποιήσει τους πελάτες σας
Θετικά συναισθήματα: Γαλήνη, Υγεία, Φύση, Περιβάλλον, Πλούτος, Γονιμότητα
Αρνητικά συναισθήματα: Ζήλια, Ενοχή
Μοβ = Φινέτσα
Το μοβ θεωρείται η κατάλληλη επιλογή χρώματος για να προσφέρετε κομψότητα και φινέτσα στην εταιρεία σας. Υποδηλώνει τη δημιουργικότητα, την ομορφιά και επιλέγεται πολύ συχνά από εταιρείες που σχετίζονται με την ομορφιά, την υγεία και την αντιγήρανση.
Θετικά συναισθήματα: Πολυτέλεια, Καλαισθησία, Ευγένεια, Κομψότητα, Χαλάρωση
Αρνητικά συναισθήματα: Ιδιοτροπία, Μυστήριο
Πορτοκαλί = Ενέργεια
Αν θέλετε να δώσετε ενέργεια και διασκεδαστικό ύφος στην επιχείρησή σας, επιλέξτε το. Είναι μία ευχάριστη επιλογή και υποδεικνύει μία μοντέρνα και πρωτοποριακή εταιρεία. Δεν πρέπει να είμαστε υπερβολικοί στη χρήση του γιατί ενδεχομένως να λειτουργήσει ως μία… αρνητική προειδόποιηση στο μυαλό του καταναλωτή!
Θετικά συναισθήματα: Αυτοπεποίθηση, Ενέργεια, Επιτυχία, Φιλικότητα, Κουράγιο,
Αρνητικά συναισθήματα: Άγνοια, νωθρότητα, Επιθετικότητα
Ροζ = Θηλυκότητα
Το ροζ είναι το ιδανικό χρώμα στην περίπτωση που τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας απευθύνονται σε νεαρές γυναίκες. Ρομαντικό με παιχνιδιάρικη διάθεση δημιουργεί συναισθήματα ρομαντισμού και αγάπης ενώ παράλληλα ηρεμεί τα νεύρα και δημιουργεί μία χαλαρή και ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Θετικά συναισθήματα: Γλυκύτητα, Θηλυκότητα, Ρομαντισμός, Συμπόνια, Αισιοδοξία
Αρνητικά συναισθήματα: Αδυναμία, Ανωριμότητα
Γκρι = Ισορροπία
Το γκρ συμβολίζει την εμπειρία, τη σταθερότητα και την πρακτικότητα αλλά πρέπει να χρησιμοποιηθεί με μέτρο και φειδώ στην επιχείρηση. Η υπερβολική χρήση του μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα κατάθλιψης και πεσιμισμού. Ορισμένες αποχρώσεις του γκρι επίσης σχετίζονται με το γήρας, το θάνατο και τον αποπροσανατολισμό. Το ασημένιο δίνει την αίσθηση της βοήθειας και του δυνατού χαρακτήρα.
Θετικά συναισθήματα: Ουδετερότητα, Πρακτικότητα, Ευημερία, Υπευθυνότητα, Υπομονή
Αρνητικά συναισθήματα: Αναποφασιστικότητα, Πεσιμισμός, Απρόσωπο
Λευκό = Αγνότητα
Το λευκό χρώμα είναι η ιδανική επιλογή για να κάνετε συνδυασμούς χρωμάτων καθώς προκαλεί ισορροπία και ηρεμεί την αύρα του χώρου. Προκαλεί όμορφα συναισθήματα μίας και είναι συνυφασμένο με την καθαριότητα και την ασφάλεια.
Θετικά συναισθήματα: Καλοσύνη, Αγνότητα, Καθαριότητα, Φρεσκάδα, Αθωότητα
Αρνητικά συναισθήματα: Απομόνωση, Αδιαφορία
Η Αρχιτεκτονική και η Διακόσμηση είναι ιδιαίτερα δημιουργικοί και παραγωγικοί κλάδοι απασχόλησης. Αν σκέφτεστε να ξεκινήσετε να εργάζεστε ως Spa Designers το εκπαιδευτικό σεμινάριο “Spa Design & Spa Construction” είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε!
Σεμινάριο Spa Design στις Σχολές Αισθητικής Genesis Academy
Δείτε το σεμινάριο ΕΔΩ: Σεμινάριο Spa Design